tisdag 7 juni 2011

Tid?

När ska man hinna blogga egentligen? Typ nu i sängen från mobilen om man inte räknar skit matte i sängen efter att barnet somnat.. Aja, hej iaf. Förra veckan var vi på dagis träff eller vad det kallas. Vi fick träffa barnen som ska bli hennes kompisar och fröknarna, jag et det heter pedagoger men jag saknar ordet fröken! Ska barnen säga sen om några år "min dagispedagog"? Det låter ju jätte knäppt, nej, tackar vet jag dagisfröken! Hur som helst så var dem as goa! Riktigt mysiga fröknar verkar dem vara. Micke som jobbar i skolan där känner dem ju så han vet att dem är bra, känns tryggt. Det kändes så bra när vi varit där. Isabella brydde sig inte ett dugg om mig eller Micke. Men fy faaaan va jobbigt(för mig) det kommer vara att lämna henne där! Älskade unge, ska jag inte spendera dagarna med dig längre..!? :( Snyft.. Men det är bara att gilla läget, tyvärr är vi inga rikemanspäron så vi måste ju jobba liksom.. Micke har fått nytt jobb förresten! Han ska nu vara vaktis på heltid i Stenhamraskolan. Känns bra för framtiden då Isabella blir större och inte har pappa så nära. Han börjar efter sommaren. Grattis min bubbe! Huset då.. Känns som vi aldrig kommer i ordning. Sakta men säkert liksom. Martina och Koffe var ute här i torsdags och vi åt och drack och drack och åt. Sjukt trevligt, tusen tack för den fina blomman också! Tyvärr så har den ena, den i mitten redan kilat vidare :( Gröna fingrar? Jodå.. Tack för en underbar kväll iaf! Har massa fina bilder på luren men jag vet inte hur man får in dom på bloggen, nån som vet? Det var så skönt att ha Micke hemma i 5 dagar förra veckan! Som vanligt så gick det alldeles för fort men snart är det fredag igen! Massa mys igen! Jag skrev ju förut att jag ska gift mig i sommar. Det har blivit lite ändringar, så nu ska det bli i slutet av sommaren, hemma med de närmsta. Ringen är klar, ska hämtas ut den 10/6! Inbjudninskorten är på väg till oss för att sen skickas vidare, tärneklänningarna har jag hittat, min klänning ska beställas snarast. En del gjort men a lot to do indeed! Ska bli skönt att åka två veckor till finland och släppa allt för en stund. nu måste jag sova, Isabella sov som en kratta inatt så jag har lite sömn att ta igen! Puss & kram!!

1 kommentar:

  1. Inte dagis Lena, förskola och därmed förskolepedagog eller förskolelärare ;). Det är lektion 1 om du ska bli en sån' i framtiden ;). Hihi. Hoppas allt är bra med er. Kram

    SvaraRadera