måndag 8 november 2010

Ok..

Måste blogga lite.. Har verkligen inte pallat den sista tiden. Men här kommer en liten uppdatering om vad som händer i mitt mammaliv ;) Bvc i torsdags: 6760G 63 cm Blev lite nojig när hon bara växt 2 cm på en månad men det är tydligen det som är vanligast sa min svägerska och läste det sen i en tidning så nojigheten är borta! Min svägerska Erika har blivit som min mentor eller vad man ska kalla det. Hon har ju barn sen tidigare och har gått igenom allt redan så hon har fått bli min, alltså inte mentor men vad fan heter det, ordet jag söker?? Aja, ni fattar typ vad jag försöker säga va.. Jag frågar henne om jag undrar nåt, hon är min bvc sköterska kan man säga ;) Hahaha.. Isabella har haft jobbiga nätter i helgen. Man blir ju helt labil alltså! Men, natten till söndag och inatt var grymma så det känns bra. Blev lite orolig att det var nån ny rutin hon kommit på, att vara vaken flera timmar på natten, men icke. Tack och lov! Kokade morotspuré till Isabella i fredags. Hon fattade typ inte att hon fick nåt i munnen och allt åkte ut lika fort som det kom in. Skit tråkigt. Jag ville ju se roliga miner och så.. Men idag köpte jag potatis/majs puré i affären och det gick mycket bättre. Så söt, smaskade i sig bra faktsikt. Tog kort men glömde kameran hos Göran i lördags så jag kan inte visa bilder på premiär måltiden men har en från idag iaf från mobilen. Och ikväll ska vi pröva flaska för första gången. Jag ska ju börja träna lite nu så det skulle kännas grymt om Micke kunde ge henne flaska under den tiden så jag fick träna i lugn och ro. Vi får se hur de går, spännande som fan! Min vikt går saaaaakta men säkert fortf neråt. Förra veckan var katasrof med matintaget så det är skärpning nu! Heja mig heja mig! Satte i sittdelen på vagnen igår. När hon vaknar efter man åkt bil och ska gå med vagnen eller vaknar på prommisarna så blir hon grinig om hon måste ligga ner i vagnen. Har satt henne upp i liggdelen men det känns inte som att det är så bra för ryggen, och då får man bära henne och hon blir inte lättare va.. Så, vi satte i sittdelen. Hon kanju ligga i den också. Jätte ,ysigt såg det ut, och så får vi ju äntligen använda fårskinnsgrunkan också :) I liggdelen, ser ju mysigt ut men hon sitter lite böjd med ryggen. Och hon kan ju inte sitta så här om det regnar och så.. Dålig bild men här i sittdelen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar