måndag 29 november 2010

Sådärja..

..Skrotis sover, lunchen är förberedd, en dusch skulle sitta på sin plats men jag prioriterar bloggen idag. Fan vilken vinter det har blivit.. Igen.. När jag är ute och går så känns det som i Ronja Rövardotter när det "snabbspolas" mellan årstiderna. Det var ju typ en vecka sen jag var ute och gick i nästan inga kläder alls..! Men det betyder ju också att våren snart är här igen ;) DET gillar vi! Stog en älg på vägen idag på prommisen, jag fet vände! Hahah, roligt att se dom på avstånd, men man vet ju inte om dom är aggressiva eller så. Tog det säkra före det osäkra iaf! Skrotis (hennes nya smeknamn tydligen, man hittar ju nya hela tiden dom bara kommer liksom) tar flaskan nu utan problem vilket är sååå skönt! Nu kan ju Micke natta henne och mata henne, vilket också är sååå skönt för lilla mig :) Bra jobbat lilla pluttis! Vi hade den bästa helgen sen hon kom till världen i helgen! Började lördagen med en sväng till Barkarby, skulle leta jacka till Micke men det fanns inte ett skit.. Knalla runt där och hittade ditten och datten, lite julklappar mm. Sen storhandling på Coop i Bromma. Fan jag hatar att dom lagt ner Willys! Det märks skillnad på slutsumman alltså! Blä.. Isabella skötte sig iaf utmärkt hela tiden. En tjej gick förbi oss inne på Coop och kollade ner i vagnen och sa "gud va fin"! Alltså vilken underbar kommentar! Tyvärr så fattade jag inte att det var Isabella hon menade för jag höll på att larva mig med henne, men Micke såg att det var Isabella hon sa till, tjejen försökte tydligen få ögonkontalt med mig men jag var upptagen med den fina lilla :) Tusen tack iaf för dom fina orden, inte för att du lär besöka denna blogg men ville säga det iaf! Sen på kvällen när jag nattade Skrotan så fixade Micke tacos. Mmm, som ni kanske vet så är det våran absoluta favvomat! Till det kunde vi ÄNTLIGEN dricka lite vin! Såå mysigt! Sen var det mys i soffan med våra nya filtar (återkommer till dom strax) lite vin och "Så mycket bättre". Och, hon sov HELA tiden! Detta mina vänner har aldrig hänt förut, gissa om vi var nöjda med kvällen, mhm! Och söndagen, kära 1:a advent bestog av att pynta, dricka glögg och få in julkännslan med julmusik. Isabella hade sin fina julbody på sig för att få in kännslan ännu mer ;) Patrik och Tindra kom förbi en stund också, mycket trevligt! Sötnosar! Så, dessa filtar. Linda min kära vän sa att hon hade fått en filt av en kompis till henne, gick och tittade på hennes soffa och OH MY GOD vilken mysig filt det låg där! Som en bebisfilt fast för vuxna. Dessa undebara filtar finns på Chilli i Barkarby för 299:- och är helt fantastiska!Chilli finns säkert på fler ställen.. Perfekt julklapp också. Köpte ett par till oss så vi slipper fajtas i kylan sen ;)Svärfar får sig en i julklapp också. Bara två julklappar kvar att köpa då, skönt skönt skönt! Vinet och superfilten! På onsdag är det dags för bvc! Tyvärr ska hon få sprutor :( Hon blidde ju så ledsen sist men det ska ju göras så det är bara att görat.. Spännande iaf och se hur tung och lång hon blitt :) Hörs då rå! Pussar och kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar