måndag 28 februari 2011

Ok!

Så, nu har jag tid, lust och ork! Vart ska jag börja då.. Jo: Jag har haft min första "lediga" kväll. Med "ledig" menas en kväll utan man och barn. Jag tog bussen(!!)till min älskade Martina som jag träffar på tok för sällan nu förtiden. Fan vilket strul det blev dårå! Skulle messa sl så jag fick mig en biljett, men det funkade inte, panik då bussen redan åkt så Micke fick köra ikapp. Skickade typ 10 sms men nix, fan va lack man blir då asså! Hursomhelst så körde Micke mig till Drottningholm så jag kunde gå in på Pressbyrån och köpa biljett, hann då med bussfan. Tack och hej! Skit sl! Lite mysigt var det faktiskt att åka buss, har liksom inte gjort det på 100 år känns det som :)Vi åt iaf jätte god mat och drack vin och mös. Bara vi två. Kärlek. Tack för det Martina! Love you! (Och JA! Det var jätte skönt med en "ledig" kväll!) Min halvbror (pappas sida)Patrick var ute hos oss en helg och mös. Satt och spelade monopol på fredagskvällen. Har aldrig nånsin kämpat så för att förlora! Varför undrar ni ju nu säkert, för jag var så inihelvetes sjukt ap trött! Hade kört ett HÅRT pass på gymet på dan och det verkade sätta sina spår. Vid 01.00 lyckades jag hamna på Mickes Normalmstorg med hotell så jag blev av med alla pengar. Tack och godnatt! Skulle på babysim på lördagen(perfekt när brorsan varmed då han har grym kamera)men fan, jag var fortfarande sjukt sliten och Micke och Patrick hade suttit uppe hela natten och spelat klart monopolet och kollat hockey-videos åpå Youtube.. Mm, jag vet.. Men men, sportnördar är dom, sportnördar få dom vara. Mysig helg blev det iaf. Som jag skrev så har Partick en grym kamera och han är inte rädd att använda den! Tog massa bilder på Isabella. Lägger upp några i slutet :) Var på en mammaträff förra måndagen, hos Malin denna gång. Sjukt roligt att träffa Otis! Gullunge! Lika mysigt som vanligt var det med alla underbara barn! När alla barnen låg/satt där på golvet så drog sig plötsligt Isabella fram! Bara ett "ål"tag med ena armen. Applåder och beröm fick hon av alla hysteriska mammor. Det var dock bara det där lilla åltaget, inget mer.. MEN, på tisdagen när vi gick upp så la jag henne på golvet och hon tog sig fram som hon inte gjort annat! Fantastiskt! Jag vill inte kalla det krypa men fram kommer hon, och fort går det! I torsdags så var jag barnvakt åt Adrian. Hemma, med Isabella. Det gick super bra! Dom är så snälla älskade barnen. Men när båda sov deras eftermiddags lur(Adrian i Isabellas säng och Isabella i våran säng, alltså i samma rum)så vaknade Adrian och grina, då vaknar Isabella och grinar, sen var det full kör! Hahahaha! Jag ba gravade. Va fan ska man göra liksom, och det var ganska komiskt. Ju mer Adrian tog i, ju mer tog Isabella i och tvärtom. Fick tyst på dom till slut.. Puh.. Förutom det så gick det strålande! Förövrigt så går träningen SÅ JÄVLA BRA!! Jag är tok taggad och Isabella sköter sig på barnpassningen! Älskar när det känns så här bra! Heja heja! Lagade barnmat idag, stooooorkok! Sjömansgryta, kyckling, morötter & ris i tomatsås(japp Erika, jag snodde idén från dig ;0), pasta med grönsaker och lax, ärtor & potatis. Måste säga att det faktiskt blev jäkligt gott alltihop. Vågade krydda lite mer, och jag upptäckte att lagerblad is the shit! Har aldrig någonsin använt det förut, men det blev en välkommen kamrat i kryddhyllan. Känner mig så bra efter att maten är klar. Och fan va billigt det blir! Ca 100:- och det blev hur mycket mat som helst! I like! Och på måndag smäller det, då börjar mitt pluggeri! Dom hade tyvärr missat en kurs så jag måste ringa och jocksa imorn. Tycker sånt är så jobbigt. Men det blir nog bra. Spännande som fan är det iaf! Vet ju inte alls hur min vardag kommer se ut. Får hitta lite nya rutiner och inte åka land och rike runt varje vecka. Men det ska bli jätte roligt! Hoppas jag.. Så, det var väl det då. Lite bilder som utlovat. Puss sålänge! Och lite från min barnvaktsdag..

1 kommentar:

  1. Wow, vad häftigt det är när de gör framsteg. Man blir så larvigt stolt i mammahjärtat.
    Det var ju jättefina bilder, hon är så grymt söt!
    Asså kan man få tigga lite recept på barnmaten du lagade? Jag känner att jag inte ens har tiden att kolla upp tips på barnmat att laga. Men får man lite tips kanske man hittar tiden att ställa sig och laga, man vet ju att man tjänar en hel del på att laga själv :)
    Kram

    SvaraRadera