tisdag 10 augusti 2010

Två tråk dagar och en tisdag..

Ja ni, söndagen var nog den segaste dan sen Isabella kom till världen. Och måndagen kommer nog på 2:a plats.. I söndags skulle vi åka och hyra film. Isabella sov så vi tänkte bara hoppa in i bilen och åka. Men så vaknade hon och blöjan var tvungen att bytas. Ok, skynda ut i bilen när blöjan var bytt så kanske hon somnar om! Jamen tjena.. Gråt som utvecklades till hysteriskt skrik så vi stannade vid Svartsjö och fram med tutten.. Vad har vi lärt oss av detta då? Jo: Glöm att bara "hoppa in i bilen" och göra något smidigt och snabbt.. Pappa lämnade ju efter sig ett gevär som hängt på väggen i hallen i Hässelby i 100 år ungefär. Fick papper från polisen för ett bra tag sen om att det måste värderas och pluggas om jag ska ha kvar det. Viktigast var pluggningen eftersom jag inte har licens och får därmed inte ha ett vapen som är skjutbart. Alternativt lämnas in hos plisen. Ett år hade jag på mig att fixa detta, ett år! Ganska länge. Men på lördag har det gått ett år och geväret var kvar hemma, opluggat.. Så idag kom vi iväg. Åkte till Hunt, en jaktbutik på Kungsholmen, tog geväret, som var inlindat i en filt och knata in. En man kollade på det och sa att det var värt ca 1000-1500(jag som hoppats på flera miljoner ;) och att plugga det kostade 1500. Jaha, det var ju spännande.. Bestämde mig för att lämna in det till polisen.. Kändes lite sorgligt men det skulle ändå bara sammla damm och inget värde var det i den. Så nu får geväret vila med pappa... <3 Varför är det så ofta så, man har nåt man ska göra och har en viss tid på sig, så väntar man till sista stund så man känner stress. Sen när saken är gjord så tänker man: Varför gjorde jag inte det här tidigare? Till sist: Kollade på nyheterna nyss. Återigen ett gammalt par som ansökt om plats på äldreboeénde, hon fick plats men inte han. Han var 87 år, dom bodde i Gävle och ville till Stockholm för anhöriga finns här, dom har varit gifta i 68 år!! Anledningen? Han var inte tillräckligt sjuk.. Förihelvetes jävlar! Vad är det för jävla arsle som bestämmer det?! Skulle verkligen vilja ha en diskussion med den röven! Fan va less och lack jag blir! Kom igen, hur lång tid har dom kvar?? Låt dom för fan leva sina sista dagar med varann!! Blir fan gråtfärdig! Usch för att bli gammal! Avslutar detta arga inlägg med lite uppiggande (ska det vara 3 p:n i det?) bilder på min lilla Snorpa! U make my days love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar