måndag 13 september 2010

Sakta men säkert!

Jorå, vågen visar lite mindre siffror nu. Har tappat 3,5 kg nu på 3 veckor, -5 cm på magen sen förra veckan! Jävlars vad det går fort alltså, i cm räknat! På låren hade det ju tyvärr inte hänt så mycket.. Men det är bara knata på! Känns riktigt bra! Vet dock inte hur min sexiga hängmage ska återta sin forna form..? Det kommer den nog inte göra helt, men jag har börjat göra lite magövningar nu för att hjälpa den på traven. Isabella har hittat en ny rutin och vakna efter 30 min, dvs efter halva promenaden. Inte sådär jätte roligt. Brukar ta upp henne i babybjörnen när det blir to much liksom.. Blir ju ca 5,5 kg mer att kånka på så man får väl se det som lite träning, svetten rinner iaf som niagarafallen när man kommer hem. Men det är ju fantastisk känsla när man jobbat sig till svetten! När jag var och luncha hemma hos min gamla kollega för några veckor sen gjorde hon en grym lunch, men framförallt en förbannat god fetaoströra som jag nu är helt besatt av! Vill ha den varje dag! Speciellt god är den till en matvetesallad eller rårissallad. Och så löjligt enkel att göra: 1 burk creme fraiche 1 fetaost Basilika, färsk eller torkad Flingsalt och vitlök (om man vill, jag brukar köra utan vitlöken, och fetan är ganska salt i sig så tat lungt) Mosa fetan i creme fraichen, i med basilika efter smak, salta och pressa eller riv i vitlöken, blanda runt. FÄRDIGT! Sjukt sjukt gott! Pröva Det är många födelsedagar nu, Linda, Jessica, lilla Otis, Svärmor och min bror(fast han får fira i himlen..). Känner att jag har hittat en bra present till svärmor, hon nämde för länge sen att hon ville ha en sån som vi nu köpt. Hoppas bara hon fortf vill ha en sån! Aja, på söndag får vi se om hon blir nöjd. Avslöjar alltså efter söndag vad det är, inte för att jag tror att hon läser här men just to be sure! Alltså jag skulle kunna pilla sönder Isabella! Speciellt i näsan. Det är så skönt när det kommer ut stuff därifrån, det känns liksom som att det blir mycket skönare för henne. Vilket det säkert blir också men hon blir ju inte tvärglad när man är där och pillar.. Mammas trötta fina älskling

1 kommentar:

  1. Hehe tack du :)
    Men då har du ju bara fem kilo kvar o med dina promenader är du där snabbare än du anar!
    Kram

    SvaraRadera