söndag 22 januari 2012

Festen

Eller ja, inte så mycket fest för våran del.

Det började med att vi kom till Tosse(värfar, farfar), duschade, klädde oss. Eller jag klädde mig, Micke upptäckte när han skulle klä sig att han åkt ifrån sina kläder hemma! Han hade åkt dit i mjukisbrallor och dom kunde han ju inte ha på sig va.. Började rota igenom Tosses garderob. Micke är liite större än sin far så det var inte det lättaste uppdraget.. Vi var redan sena då Micke säger 40 minuter innan vi ska åka att han ska raka huvet också + duscha och så. Amen kom igen! Hur tänker dom? Eller tänker dom inte alls? Jag var ju in full gång med att fixa mig själv, Tosse stog och lagade mat och Isabella var på "lekmedmighelatiden" humöret.
Anyway, Micke rakade huvet och kom in i duschen, senkom klädproblemet. eftersom vi redan var sena hann vi inte åka hem efter kläderna(vilket jag iof hade gjort ändå om det var mina kläder som hängde kvar hemma) men till slut hittade han några slitna gamla jeans och en helt ok t-shirt.
Väl framme, faktiskt bara ca 20 minuter sena, var det super trevligt. JÄTTE god mat och jag skålade med min Billabong, ett jättegott alko-fritt bubbel. Rekomenderar det starkt till alla preggos eller ni som av annan anledning avstår alkoholen.
Efter middagen börjar Patrik, som åkte med oss, må dåligt. Han satt tyst(!)vilket inte är likt honom, så vi fattade ju att nåt var fel. Adrian har varit risig i några dagar så det var ju inte så konstigt att Patrik blev det, men det kom så snabbt. När vi skulle ut och kolla på fyrverkerier ( vilka var heeeelt sjuka!)kom inte Patrik med, han gick på toa och spydde. Så, efter lite mera bubbel och tjatter besämde vi oss för att åka hem med sjuklingen. Spriten började komma fram på festen så jag hade nog inte pallat vara kvar så länge iallafall. Jag grejar inte fulla männskor när jag är nykter alltså! Jessica, min fina svägerska och Isabellas gudmor hoppade in i bilen också så vi skjutsade hem henne med.
Förbannat att snön från hela förra året valde att komma just denna kväll när jag skulle ut på landsägar och skit och köra, såg fan inte ett smack mellan varven! Läbbigt..
Hem kom vi vid 23, eller till farfar. Isabella sov inne hos farfar hela natten. Men vem vaknar innan hon ens vaknat i morse? Jo jag såklart. Varför kan man inte ta sovmorgon längre? Så jävla gammal är jag inte att det är därför..

Jag igår
En halvtaskig magbild med en Bellis på farfars arm i bakrunden.

Patrik och Erikas roliga present till Danne, som älskar whiskey.
Ända sen bröllopet så har Danne pratat om räkorna som bjöds. Nu fixade jag "lite" räkor till honom, slängde på en hummer överst också. Det fick bli våran 45-ås present till "gubben". Hoppas det smakar nu :)
Syns inte så bra men det var lots and lots of shrimps in there!

Maten. Ser kanske inte så smarrigt ut men damn va gott det va! Fiskgryta med limeaioli och ett underbart bröd till me philliost´, GRYMT!!

Billabongen, gott gott gott!

Våran snygging Jessica

Födelsedags"gubbens" snygga fru och min snygga man

Födelsedags Danne!

Dunder och fucking BRAK! Shit vad det small!

Hej snö.. På väg hem.

Det var väl allt för nu. Messade Erika och Adrian mår bättre men Patrik mår sämre. Hoppas hoppas hoppas att inga baciller hoppade över till oss under kvällen igår!

Tack Danne och Nettan för en trevlig kväll och sjuuuuukt god mat!

2 kommentarer:

  1. Va du är fin Tulla! Puss

    SvaraRadera
  2. Tack fina! <3 Du har inte skrivit ditt namn men det är bara du som kallar mig Tulla :) Love you!!

    SvaraRadera