fredag 20 januari 2012

Ok, let´s do this!

Hej på er alla godingar som läser här :)
Gud va seg jag varit på att dra ut tummen ur äset och sätta igång, men nu jälar alltså!
Jag har som sagt gift mig, en helt fantastisk dag fick vi och vi är än så länge lyckligt gifta ;) Vi tänker iof forsätta vara det också. Heter därmed numera Sandberg. Har inte riktigt vant mig vid det än men det tar väl sin tid.
Det går jätte bra för lillgumman på dagis(ja, jag tänker kalla det dagis), hon trivs som tusan och det känns jätte bra med allt. Hon har lyckats få sin första blåtira. Hade ramlat på gården poå dagis och fåttt sig en rejäl smäll. Kolla själva.. Söt va? :)

Annars rullar livet på va. Vi jobbar, lagar mat, äter, skiter och sover. Inte mycket spännande händer här. En sak är ju sjukt spännande och det är ju att vi får en till liten den 18/6. Men det vet ni nog ni som hänger här :) jag har mått mer illa denna gång men det har försvunnit nu. Är i vecka 18+3, snart halvägs!! Folk som väntar barn nr två brukar ju säga att den andra graviditeten går mycket fortare och hittills måste jag hålla med dem! Har gått upp 1,5 kg so far. Vill absolut inte gå upp 24 kg som jag gjorde sist! Hade gått upp mer förra gången vid samma tid tror jag, men jag ropar inte hej än. Fy fan, det kanske bara smäller till sen och så ser man ut som en padda igen.. Ska kämpa för att det inte ska bli så!
Vi var på ultraljud igår. Allt såg bra ut. Tack och lov! Vi tog reda på vad det var, säger inte här än för vi vill berätta för några till själva först.
Kolla in fettot alltså! Men mycket vätska är det också. Åkte till BB på kvällen den här dagen, klockan 12:05 dagen efter kom hon.
Den nya familjemedlemmen :) Bilden är dock från vecka 14.

Fredag idag alltså. Ikväll bli det barre porre (bakad potatis) med kräftstjätrsröra och en bresaola sallad. Mmmmm!

Trevlig fredag kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar