söndag 29 januari 2012

Lördagsfika och feber

Skulle ha skrivit igår men en tvärfebrig Isabella tog upp min tid. Samma sak igår efter vilan, jätte seg var hon.
Var iväg och handlade lite igår, efter min lilla sjuksväng tyckte jag absolut att jag förtjänade en semla. Vi ringde farfar så han fick komma och äta den andra eftersom Micke inte gillar semlor och jag hade garanterat tryckt i mig den andra också, och det vill vi ju inte!
Så, efter vilan dök han upp. Bellis var hur seg som helst och varm som attan, ville inte ens ha grädden på fafars semla(!), sjuk, öh ja!
Gav henne flytande alvedon då hon tjuter som en stucken gris när man ska ta dom bakvägen.. Den alvedonen kom ju upp lika fort som den kom ner.
Tog tempen när hon skulle läggas sig sen då hade hon 39,8. Det högsta hon har haft. I med en alvedon, bakvägen denna gång för vi hade inte lust att byta sängkläder pga spya.
När grusen somnat bakade vi pizza och hann inte äta den varm för Isabella vaknade.. Men men. Hon har väl vaknat typ 347 gånger inatt. Ska ta tempen nu och kolla läget. Hr hon fortfarande feber blir det vab imorn.

Kom ju på varför hon har feber. Fick ju 18-månaders vaccinet för två veckor sen. Hon sa, BVC tanten alltså, att flera barn reagerar på detta vaccin än dom tidigare. Bellis har inte reagerat alls förut. BVC tanten sa att efter ca två veckor kan dom bla få hög feber, och precis två veckor senare fick hon feber.

Ha en underbar söndag folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar