söndag 26 februari 2012

Barnlediga

I lördags hade vi fått barnvakt och Micke skulle bjuda på alla hjärtans dag middagen han lovat mig. Jobbade först, sen möttes vi i stan och gick på bio, för andra gången på våra snart sju år!! Vi hade fått biobiljetter av Janne (mosters man för er som inte vet det) i julklpapp därför gick vi på bio. Tror inte vi hade gjort det annars. Visst är det nice när man väl är där men jag kan lika gärna ligga hemma och titta.
Hursomhelst, vi så "En dag i Phuket", och herregud så rolig den var! Satt i bilen idag och tänkte på ett par scener och började skratta så jag fan grina.
Sluta aldrig göra filmer Peter - snälla!
Det är en grej till med bio, jag satt fortfarande och skrattade när alla andra slutat, fick liksom inte skratta klart åt det roliga kände jag. Kanske därför jag apflabba idag så mycket..?

Efter bion skulle vi äta nånstans. Micke skulle ju laga värstingmiddagen till mig men vi kände att det är skönare och lyxigare att äta ute, inte behöva stå vid spisen eller diska.. Cirkulerade i stan ett tag och försökte hitta ett ställe med ledigt bord. Inte det lättaste en lördag kväll kl 18..
Hittade ett italienskt ställe till slut som hette "Primo ciao ciao" som låg i fridhemslplan. Litet, mysigt men kanske inte den mest tilltalande menyn.
Efter en lång stunds funderande blev det en varsin pizza. Kändes inte skit roligt att beställa pizza när vi väl var ute och käka, det fanns massa pasta att välja bland men va fan, vi äter pasta skit ofta hemma.. Men när vi fått in pizzan och smakat blev vi INTE besvikna! Jisses va god den var! Riktigt stenugnsbakad, sjukt god tomatsås, fina jävla råvaror - godaste pizzan jag ätit. Ingen pizzerian i kvarteret pizza om ni förstår vad jag menar. Kändes liksom som att man åt "riktig" mat fast det var en pizza. Hajar ni vad jag menar..?
Nöjda och glada och proppmätta åkte vi hemåt. Kröp ner i sängen och tittade lite på tv. Hammar precis se vilka som gick vidare i schlagern, sen dunade vi in så sött :)

Det bästa var i morse när man vakna, kände att nej nu vill jag inte gå upp, och man kunde sova vidare! Herregud, jag har glömt hur skönt det är! Vaknade första gången 5:30, trodde faktiskt inte jag skulle kunna sova vidare men det gick. Gick upp sen vid 9:30 (värsta sovmorgonen!) och bakade scones. Gjorde iordning en bricka, frukost på sängen till oss! Såååå nice! Slappade lite till efter det, sen åkte vi till farmor och kramades med lilla hjärtat.
Vi har äntligen införskaffat en docka till henne med tillhörande vagn till henne. Dessa fick följa med till farmor och Kenneth. Så söt är hon med den. Matar den, kör omkring och kramas..
Kanske bra att hon får öva lite nu innan lillasyster kommer :)

Så skönt att mån gång ibland bara få rå om varandra igen. Känna "vi:et" igen. Fattar ni vad jag menar?
Jag tvivlar aldrig på mig och Micke, men vardagen rullar på och allt flyter bara på, då är det fantastiskt skönt att för ett dygn bara göra mysiga saker och sova hur länge man vill i varandras armar utan att en liten kommer och vill vara med, även om det också är fantastiskt underbart!
Jag rekommenderar verkligen alla söta päron därute att fan passa på att mysa när ni kan. Det är underbart!!

Puss på er!

1 kommentar:

  1. ÅÅååååh, man blir ju inte alls avis. Låter ju jättemysigt. Vi har inte haft ett enda dygn själva sedan kidsen kom. Måste fasen fixa det. Som du säger, vardagen rullar på. Förhållande är ju en sak man måste jobba på.
    Kram

    SvaraRadera