tisdag 14 februari 2012

Valentines day

Inte den bästa dagen får jag väl säga..

Gick upp alldeles för sent som vanligt, stress och panik. Hann iaf skriva en liten kärlekslapp till mina hjärtan innan jag gasade iväg. Jag är en sucker för såna här dagar. Tycker det är lite mysigt att det finns en sån här dag då vi uppskattar varandra lite extra, säger nåt fint och kanske ger en liten gåva av nåt slag. En del tycker man ska uppskatta kärleken varje dag, vilket jag också tycker men inte fan går man och köper nåt litet eller lagar nån speciell middag VARJE dag. Nej, jag gillar alla hjärtans dag!

På jobbet var inte humöret på topp. Blev sjukt irri på en kollega som bara lyssnar på sig själv. Säger jag bu säger den bä osv.. Så, när dagen äntligen var över åkte jag för att hämta min nyponros som hade förvandlats till den taggiga grenen under dagen. Fy fan vilken hämtning säger jag bara!
Glad när jag kom, sprang fram till mig och ville komma upp, sen när det var dags för påklädning bröt helvetet lös. Grina, skrek, spände sig bakåt som en banan. En fröken försökte men icke. Efter många om och men tog fröken henne i sitt knä medans jag drog på henne overallen. Inte alls roligt. Fröken föreslog att dom skulle klä på henne innan jag kommer om detta fortsätter. Hon är inte alls på det viset när dom ska klä på henne. När Micke hämtar är hon grinigare än när fröknarna klär men inte så här! Känns onödigt att ta en sån fajt bara för att få på henne kläder. Sååå tråkigt! Vet inte hur man ska göra heller, ta det lugnt vilket jag gjorde idag och det funkade inte, ta i - vågar man det framför fröknarna? Nu snackar jag inte gör illa henne för guds skull men säga till på skarpen. Hade lust att lämna henne där idag och låta Micke hämta henne, men så kan man ju inte göra.. Fan va svårt det är. Har känt flera gånger nu på sista tiden i vissa lägen att jag inte vet vad som är bäst att göra. Hon har börjat mer och mer att bli en liten drama queen. Trots eller? Testar oss?
Jag måste köpa en rådgivningsbok typ!
Tycker detta är skit svårt..

Väl hemma fortsatte grinkalaset ett tag. Lagom till middagen blev hon glad så vi kunde äta en trevlig alla hjärtansdag middag iaf! Väl behövligt efter en minst sagt kaotiskt eftermiddag.
Jag lagade hjärtformade falukorvsskivor. Inte de snyggaste men lite roligt ändå. Min älskade fina pluttis man kom med ett kuvert till mig när han kom hem. I det hade han skrivit en lapp med en middagsinbjudning, sötnöten! Ska försöka skaffa barnvakt nästa lördag så han får pyssla om mig riktigt ordentligt ;)

Herregud, jag är helt slut! Vi har precis tryckt i oss chokladen jag köpte till oss. Ja, det förtjänade jag/vi efter en mindre lycka dag. Men i alla hjärtansdag mening var den jätte bra!

Tack min älskade man! Jag älskar dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar