söndag 11 juli 2010

It´s to hot!

Jo, jag tänker förbanna denna värme och klaga! Iaf med en nyfödd in the house.. Annars hade jag gillat det, fett.. Hur man än öppnar eller inte öppnar fönster så är det typ 30 grader inne, inte helt optimalt just nu.. Men Isabella bor i sina blöjor, det är senaste modet här hemma. Synd då hon fått så mycket fina kläder som inte kan använda.. Hoppas hon inte hinner växa ur dom. Hon fick en jätte fin body med Barbapappa på av grannarna som hon hade på sig en stund igår iaf, men sen blev det för varmt så den åkte av. Svärmor kom iaf förbi idag med en fläkt idag, tack så mycket! Så nu är det liiite svalare här iaf, men fortf to hot.. Tänk att det gått en vecka redan. Vet inte vart veckan tog vägen asså! Men det är väl så när man är helt uppe i Isabella och inte tänker på världen där ute. Har varit ute på två små kvällspromenader, skönt när det är svalare på kvällen. Har fortf ganska ont där nere så det blev inga långa promenixer men så skönt att komma ut lite. Och sååå roligt att dra barnvagnen! Annars flyter allting på fint, hon äter bra och sover bra och bajsar bra. Det är väl det en nyfödd ska vara bra på i princip ;) Ställde mig på vågen igår, - 15 kg! Yehoo! Ser ju fortf ut som ett fetto men skönt att så mkt försvunnit! Nu är det typ lika mycket som ska bort, har bara 8kg kvar till där jag var i v 10 men mer ska bort! Kämpa på! Måste ju bytra namn på bloggen också.. Väntan är ju över nu :) Sover hos Farfar Kvällspromenad med vagnen Just chillin ;)

3 kommentarer:

  1. Åh tack :)

    Och STORT grattis!!! Har du hunnit förstå att du är morsa? Verkar ju som att din förlossning rullade på ganska bra. Jag väntar på besked om jag ska föda vaginalt eller med snitt :/ Får se helt enkelt.

    Herregud jag kan inte förstå hur ni måste ha det i denna värme. Själv smälter man bort o känner att svimattacker inte är långt borta. Ni får ta hand om er och lillknytet.

    (oj, d blev typ en roman)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin hon är...Hoppas ni står ut i värmen :) Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Ja, förlossningen gick riktigt bra! Och hyfsat snabbt för att vara 1:a! Mkt nöjd! Har nog börjat förstå att barnet är mitt och att jag faktiskt är mamma ;) Det är helt underbart!

    Hoppas allt gåt bra Cicci!

    Kram på er båda!

    SvaraRadera