torsdag 8 juli 2010

Jag = mamma

Ja, kan ni hajja! ÄNTLIGEN! Sessan är här och är finast av allt! Hade ju druckit hallonbladste till förbannelse i 2-3 dar, och storstädade huset i torsdags, badade i grannens pool i fredags och det verkar ju ha gjort susen! Jag tror, att hallonbladste is the shit! Stort tack till Geli som gav mig tet! Hade nog inte fått för mig att köpa det själv.. Så, i fredags vaknade jag och kände att sammandragningarna kom ganska ofta och gjorde lite ont. Hm, är det nåt på g tro?? Gick över till grannen iaf och sola/bada hela dan. När det var dags för middag, även den hos grannen, så kändes det verkligen att nåt skulle ända ikväll! Vi åt upp sen sa jag till Micke att jag tror det är bäst om vi går hem nu.. Ville ju passa på att vila med tanke på vad som komma skulle.. Ringde BB Stockholm när vi kom hem och sa hur läget va, dom sa kom in när ni känner för det. Väntade två timmar sen drog vi. Kl 23 var vi inne på bb och värkarna kom oftare och gjorde mycket ondare, var bara öppen 0,5 cm så vi trodde vi skulle bli hemskickade men jag hade så ont så vi fick stanna, så skönt! Vi bor ju inte runt hörnet precis.. Så, där låg jag med värkar och en helt underbar man som tog grym hand om mig. Erbjöds lustgas men tackade nej, kände att jag ville ha koll på läget och inte känna mig påverkad av annat så jag fick akupunktur istället. Efter ytterligare några timmar så bad jag om epidural, rekommenderas verkligen!! Fan va skönt det va! Nu kunde man sova en stund och äta lite frulle. Inte för att jag lyckades somna men vila lite iaf. Micke somna på soffan ett tag. Han behövde nog det.. Sen kom nya barnmorskan Maja in och hälsade, sa att det var dags att sätta dropp så värkarna kom igång igen. Det var tydligen dags att föda barn! Hade inte tänkt så mycket på själva framfödandet och krystvärkarna innan. Hade mest tänkt på värkarna och hur dom skulle kännas. Så när krysvärkarna satte igång trodde jag på riktigt att detta inte skulle gå att genomföra! Förihelvete vilken smärta och kraft! Blev nog aningens chockad av smärtan och kraften.. Tack och lov tar inte det så lång tid för det hade man nog inte klarat! Fy fan, kryst och skrik och smärta, sen kom hon! Hörde att ena bm sa till en undersköterska att det bara var en till sen skulle hon komma ut. Ok, tänkte jag, ta i nu! Och vips så höll bm i en blå liten sak som skrek! Herregud! Här var hon. Efter all denna väntan så låg hon nu på mitt bröst. Ojojoj.. Klockan var 12,05 lördag den 3/7, det hade tagit 13 timmar.. Sen väntade 2 nätter på BB Stockholm i ett jätte fint stort rum med massa grymma barnmorskor kring oss. Helt fanatastiksa är dom! Stort tack till personalen på BB Sthlm!! Ni är fantastiska och gör ett helt grymt jobb!! Nu har vi landat hemma, med skrik, amning och blöjbyten om vartannat. Visst känns det att man lever! Försöker sova på dan när hon sover men det är svårt.. Jaja, vila kan man göra i graven ;) Men trots det så är det sååå mysigt! Älskar dig min fina dotter Isabella!!

3 kommentarer:

  1. Åh Lena! Sitter här med gåshud och tårar i ögonen. Massa kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Hon är helt underbar...känns som det gått bra för er på BB :) Är så glad för eran skull!!!
    Hoppas man få träffa sötnosen snart...Kram på er alla / Puss & Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Ni e ju för söta! Stora kramar till er från oss!

    SvaraRadera