torsdag 15 juli 2010

Lata, varma dagar..

Dagarna går otroligt fort fast man inte gör nånting! Snorpan (som är hennes första smeknamn som farmor gav henne) sover, äter och bajsar, skriker lite då och då.. Precis som en bebis ska göra. Fick hembesök från bvc i förrgår, tisdags alltså, hon hade gått upp 200G vilket var jätte bra efter att bara ha losat 100G vid tidigare vägning. Hade ju funderingar kring napp i måndags, skulle man våga prova eller..? Vill ju inte förstöra amningen som funkat så jätte bra. Men jag gjorde det iaf eftersom hon gnällde och inte ville ha tutte och blöjan var bytt, och hon slocknade ju på två röda! Tanten från bvc sa att eftersom amningen funkat så bra och viktuppgången var kanon så var det nog lungt med napp. Sweet, alltid skönt att höra från ett "proffs" att det är ok.. Och igår var vi på Danderyds sjukhus och skulle kolla Isabellas höfter, tydligen jätte vanligt bland tjejer att dom kan vara lite skeva, men, perfekt som hon är så satt dom fint! Mycket, mycket skönt! Hade inte sett fram emot att hålla på en skena och grejer.. Hon gör oss stoltare och stoltare för varje dag! Älskade lilla Plutt! Och mer och mer fina underbara kläder får vi! Eller får hon rättaresagt.. Som tur är köper folk lite större storlekar, hon använder ju inga kläder nu när det är stekhett hela tiden. Tack till er alla! Idag var älskade Emilia här på besök! Underbart att träffa henne! Isabella verkade trivas i sin mosters famn. Ja, hon kommer agera moster till Snorpan för hon är som min syster, kära Emilia! Älskar dig så! Martina och Koffe var här också häromdan, kom med den största blomman i stan! Men Isabella sov konstant, trevligt sällskap liksom ;) Underbart att se Martina också då det var evigheter sen känns det som! Älskar dig sååå mycket också kära fina vän! Blev lite kärleksförklaringar här till mina vänner men dom är så fina så det kan inte skada.. Imorgon kommer Linus och hälsar på. Besöken tätnar. Skönt att folk ändå visat hänsyn och väntat lite, det tar ett tag att stadga sig hemma med det nya livet. Nu börjar hon vakna så det är dags att dra fram tutten trorn jag.. Förresten så ljuger min skit våg! Ställde mig på den idag och det var bara 11kg som runnit av mig :( Våghelvetet måste visat fel sist.. Besvikelse.. Kram på er!! Sleeping, like always :) Succé med napp! Zzzz Tar ett svalkande dopp i hettan

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder på sessan! Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar dig med min vän!!! E sååå glad över att jag blivit moster igen :) pusss från moster Empo

    SvaraRadera