onsdag 14 mars 2012

Den utan synd kan kasta första stenen..

Eller vad var det Jesus eller vem det nu va sa?

Jag blir SÅÅÅ trött på en sak.
Folks gnällande.
Varför inte försöka vara positiva, ha en positiv inställning och attityd.
Självklart måste man få ha dåliga dagar och inte gå runt och le hela tiden. Det är inte det jag menar, det jag menar är typ folk man träffar i princip varje dag.
Klagar och gnäller på andra, tjatar om tråkiga saker, skyller på andra.
Gnäller, svär och förbannar bakom ryggen.
Kan inte alla bara tänka på hur man själv är? Har man rätt att gnälla på nån om man själv gör/är precis likadan själv? Jag tycker inte det.
Har du ryggen fri, varsågod och gnäll. Men gnäller du om andra personer så ta det MED dom istället.

Man ringer nån, allt man får höra är neggo grejer. Samma sak här, klart man ska få klaga och prata om tråkiga saker men kanske inte heeela tiden.
Tänk på att prata om nåt positivt också. Det blir så mycket trevligare.

Kunder på jobbet, en annan sak. Klagar eller gnäller på nåt och så visar det sig att dom har fel(åh herregud va kunden har INTE alltid rätt!!!)då måste dom gnälla eller klaga på något annat bara för att de känner sig dumma eller bara MÅSTE få vara neggo. Så tråkigt.

Gudarna ska veta att jag är duktig på att gnälla också! Jag har inga problem med att säga ifrån eller säga om jag tycker nåt är fel, men jag är långt ifrån perfekt i detta, men jag jobbar på det.
På sista tiden har jag fått höra sjukt mycket bitterhet och gnäll så jag har börjat fundera på saken.
Ingen är perfekt. Alla gör vi fel och misstag. Men va fan, det är väl mänskligt att fela?

Tänk på hur ni själva är.
Gör ni ett perfekt jobb? Är ni perfekta föräldrar? Klär ni er perfekt?
Är ni perfekta?

Våga stå på er om ni tycker nåt är fel. Inte gnälla till andra och inte göra något åt saken.
Är det rätt att bara klaga och vara tjurig istället för att gå till kärnan och försöka göra saken bättre?

Kom igen nu.
Be positiv!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar