fredag 9 mars 2012

Vårdcentralen

Nu var det dags igen då..

Han lyssnade på lungorna - lät bra. Tack och lov! Efter sista besöket var det en lättnad att det lät bra.

Kollade i öronen - såg bra ut.

Kollade i halsen - Oh shit var det han sa. Ok, halsfluss deluxe. Hela "toppsen" var full med var.
Satt en lapp på dagis för någon vecka sen att det gick streptokocker. Tackar och bockar för den spridningen som nu satt sig fint i min dotters lilla hals.
Eftersom hon ätit så bra så har vi inte tänkt på att hon kanske har ont i halsen liksom..
Åkte till Ekerö och hämtade ut Kåvepenin, får se hur roligt detta blir nu då. Att ge penicillin. Läkaren sa att det inte är en enkel match för det smakar inte gott.
Hittade en liten ask med näsdukar också med prinsessor på. Var ju ba tvungen att köpa den till henne :)

När vi kommer hem tycker jag att hon är lite blå om läpparna. Ser sen att även naglarna är blåa, satte henne för att äta lunch och då börja hon skaka, typ som feberfrossa. Hjälp!
Tar upp henne och går in i sovrummet och vyssjar (?) henne. Fötterna och benen är också blåaktiga nu. Ringer 1177, tar 100 år innan jag kommer fram. Hon kom väl inte med så mycket förutom att hon tyckte att jag skulle åka tillbaka till vårdcentralen.
Ringde dom igen. Det blåa har nu lagt sig och Bellis sover. Hon på vc sa massa saker så jag kände mig lugnare. Orkar inte rabbla allt. Nu väntar jag på att läkaren ska ringa upp vilket han skulle göra när han hade tid. Känner mig dock lugn nu då hennes naglar, läppar och fötter har precis den färg de ska ha.

Men fy fan säger jag bara. Jag är helt slut! En sån liten pärs kör fullkomligt slut på denna mamman. Fan när hon blir blå liksom, det jag vet om det är att det har typ med syresättningen att göra. Önskar ibland att man va läkare och kunde allt inom barnsjukvården. Om inte annat så att kunna lugna mig själv i dessa stunder.

Ska försöka få i henne Kåvepenin nu, sen sova en stund!

Wish me luck guys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar