lördag 3 mars 2012

Lördag

En mysig sådan. Började med att lilla damen vaknade kl 6.. Inte så spännande men vad gör man. Försökte med lite barnprogram men hon är måttligt intresserad av det. Ibland önskar jag faktiskt att hon kunde finna det lite mer intressant, för morgnar som dessa.
En timme gick det att dra sig iaf, sen var det bara att ge sig upp och fixa frulle. Älskar när vi får äta frukost ihop hela familjen!
Efter det klädde vi på oss och tog en jävligt hal prommis. Micke som inte är gravid eller har foglossning gick hur stabilt som helst. Jag - som har foglossning och är jävligt gravid var som Bambi. Gör så in i h*****es ont när man spänner bäckenet bär man håller på att halka! Något man verkligen inte tänker på i vanliga fall. Höll hårt i vagnen och Micke kan jag lova..
Väl hemma efter ynka 35 minuters promenad gick vi igenom lute bebiskläder vi fått av min kära gamla vän Yvonne, som också ska ha bebis i maj. Hon ska ha en kille så vi fick överta hennes lilla tjejs kläder. Så mycket fina saker! Och gud va man börjar längta när man ser dom små tygstyckena! Jag och Bellis slängde sen ihop en tigerkaka medan pappan åkte och lira lite hockey. Sen lunch och middags vila. Föregående inlägg, alltså bilden var därifrån.
Råkade sova i 2 timmar(!), Isabella brukar bara få sova 1,20-1,30 då vi känner att det är alldeles lagom för att hon sen ska somna fint på kvällen. Men när väckarklockan, jag, somnar med henne är det ju lite svårt att ha kollen. Hursomhelst så gick det bra. Hon somnade fint vid 19 iaf.
Farfar kom förbi på fika. Slängde in en tvätt. Fixade lite med middagen. Fick bli tacomys framför melodikatastrofen när Bellis somnat. Jag orkar inte ens skriva om den där cirkusen alltså, det skulle bli ett för jävla långt inlägg med alla mina åsikter. Och då har jag bara tittat på 2 avsnitt..

Nu har jag hoppat i säng, mätt och belåten. Ska väl glo lite på tv och nörda mig lite med wordfeud innan locken stängs för denna dag. Är lite avis på Emilia och Linda som får umgås ikväll och festa... Älsklings Emilia frågade iaf, fast hon visste svaret, om jag ville med. Tack för omtanken mitt hjärta!!
Jag är verkligen världens tråkigaste när jag är preggo! Orkar inte nånting, speciellt inte krogen! Fulla människor i min närhet när jag är nykter är nästan värre än Björn Ranelid i mello. Då hajar ni va..? Hoppas dom får en härlig kväll iaf och att päronen Wähä njuter av sin barnfria helg!

Hörs! Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar