torsdag 23 december 2010

God Jul!

Mina jular har aldrig varit en rolig historia. Eftersom brorsan alltid var på behandlingshem, fosterfamilj eller nån annanstans så har jag alltid varit ensamn på jularna med mamma och pappa. Skit tråkigt, alla kompisar var ju hemma och det var ju ingen playday precis. Lite roligare blev jag när jag blev lite äldre och kunde fira lite med kompisar också. Dagen blev inte så långtråkig då när man hittade på nåt på kvällen. Dom jular brosan var hemma när jag var lite äldre blev total katastrof iaf. Han och pappa krockade, jämt! Jul eller inte jul. Så, oftast så slutade det i bråk och Daniel(min bror)drog. Det var ungefär som tyvärr massa jular är tror jag, fast det kanske inte pratas så mycket om dom, stress, påtvingat, fylla och bråk. Inge vidare trevligt.. Sen gick ju mamma bort, första julen utan henne var ändå tung. Även om jag inte gillat vårat julfirande så blev man sjukt påmind om att hon saknades. Jag och Micke gjorde vårat bästa för att pappa skulle få en bra jul iaf. Ändå skuldkänslor när vi lämnade honom för att fortsätta fira med Mickes familj. Visst kunde pappa följt med men tro mig, han ville hellre sitta hemma. Skuldkänslorna var skit jobbiga.. Sen dog brorsan, han hade iof inte varit med någon jul sen mamma dog. Han dog den 15december så det var ju ganska nära jul, som sagt, vi hade inte firat tillsammans på flera år men, påminns gör man ju. Året efter det dog pappa. Nu var det bara jag kvar.. Har ju min halvbror från pappa men vi hade inte pratat på fleeera år. Men, eftersom pappa dog så var jag tvungen att ta kontakt med honom. Nu har vi bra kontakt. Det jag vill komma till är att jag aldrig tyckt om julen, har varje år tänkt och hoppats på en sån där jul som man vill ha. Mys, mys och ännu mera mys. Men, varje år blev jag besviken. Men då förra året när det bara var jag(Micke hade jag ju såklart men bara jag från min familj), fick jag göra julen precis som jag ville ha den. Det var en fantastisk känsla att jag äntligen skulle få en bra, rolig och mysig jul! Och det blev den. Och nu detta år, när man har ett litet barn också blir det ännu roligare! Har kommit att fullkomligt ÄLSKA julen och allt som hör till. Alla barn borde få en sån typisk jul med massa kärlek, ingen fylla, inga bråk. Det kommer jag att ge mina barn! God jul på er alla! Kramar från mig och Isabella. Ps: Fick precis ett mms av Emilia, han är gudomlig! Vilken julklapp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar