måndag 23 maj 2011

Effektiv

Började veckan och dagen med en prommis upp till affärn, dit och hem om man tar en lite extra väg tar ca 50 min, perfekt som morgonprommis strecka. Köpte massa frukt och grönsaker som det skulle kokas barnmat med. Hem och tilllaga alltihop. Hade bara en portion kvar i frysen så det var inte en minut sent. Denna gång blev det: som alltid, spaghetti & köttfärsås, sjömansgryta - ölen, pasta med grönsaker, fisk och kyckling. Nytt för denna gång var risgrynsgröt med hallon & blåbär och fiskbullar med potatis och ärtor. Efter middagen lagade jag fruktpure också, jordgubb, ananas, päron & äpple i olika kombinationer. Lite hallon & blåbär slank det i också. När Micke kom hem tog vi oss ut på en lite spring runda. Jag HATAR att springa men ska verkligen försöka kämpa på så att jag en dag kanske ska tycka det är så där skönt som löparna säger att det är. Kondisen är ju fett, fett, fett dålig så det blev intervaller. Men, som alltid med träning är det grymt skönt efteråt! Sen skulle diskmaskin installeras. Försökte själva men.. Mm det gick ju. Även på den här nya adressen har vi en röris som granne, tur det, Micke gick över och bad om en hjälpande hand. Tack för det grannen. En jäkligt underhållande prick som pratade så högt att jag trodde fan taket skulle lyfta! Men jätte trevlig och så. Nu är alltså nya fina diskmaskinen på plats, det är en sån i integrerad så den syns ju inte, men det är ju det som är så snyggt! Hoppas den är bra också.. Nu ska jag glo lite tv- big brother - sen sooooova! Later guys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar