fredag 6 maj 2011

Sådärja, dags för come back!

Efter tjat från en mycket kär vän så kände jag att nu ör det dags att ta tag i bloggandet igen! Det har varit en hektisk period vill jag lova! Men, nu börjar allt arta sig och har ingen ursäkt att inte blogga längre. Det finns ALLTID annat att göra men jag får prioritera om lite bara :) Ok, vart ska jag börja då..? Flytten: Den gick kanon bra! Tack alla ni som hjälpte till! Jag behövde i princip inte göra ett skit. Jag och Erika tog hand om barnen medans karlarna fick visa vad dom gick för ;) Passade mig utmärkt.. Hahaha. Det var ju i lördags flyttlasset gick och då var det ju valborg, så på kvällen grillade vi med "gamla" grannarna och tog oss upp till brasan, dock på tok för sent så det var bara typ glöd kvar. Hahah! Men det var trevligt.. 40 min promenad dit och 40 min promenad hem. Skönt! Sen satt jag, Micke, Patrik och Erika i vårat nya kök i vårat nya hus till 03.30 på morgonen.. Fi fan va trött man va dan efter. Men det var såå trevligt så det fick det vara värt! Kommer med lite bilder på huset sen när jag hittat kameran.. Plugget: Går mycket bra. Har fått vg på alla mina redovisningar och det är jag MYCKET nöjd med. Gjorde den sista grejen nu, sen ska svenskan vara klar tror jag. Nästa kurs är matte, mitt HAT-ämne. Men det ska gå, bara jag får godkänt är jag nöjd! Kroppen: Katastrof! Nu vid flytten och allt så har jag inte pallat tänka på vad jag stoppat i mig och jag tänker inte ställa mig på vågen! Eftersom (ja, det är väl ingen hemlighet längre) vi ska gifta oss i sommar så är det hög tid att lägga på ett kol! Måste. Bli. Smal. Och så till det viktigaste: Isabella: Ojojoj, 10 månader blev hón nu i maj! Vilket betyder att hon fyller 1 år om två månader!! Hallå! Stoppa tiden, min bebis håller på att bli stor! Vi var på bvc i förrgår, resultatet blev följande: Vikt: 9660 G Längd: 73 cm Huvudet tycker jag är så ointressant så det skriver jag inte, men inga konstigheter där. Hon kryper, stääler sig upp, har tillochmed stått utan stöd några gånger i några sekunder, 7 tänder har tittat fram och hon bits! Det gillar vi såklart inte, men jag tror inte hon gör det för att vara elak, men det är skit tråkigt! Vi säger till henne och då börjar hon tok böla.. Tänk om hon blir en sån där skit unge på dagis som biter alla! Nej, detta måste vi arbeta bort! Annars är hon skit rolig! Älskar tittut leken, gör den själv med oss också, alltså hon tittutar, fattar ni..? Fattar även nu att när man säger nej så är det tråkigt ;) Börjar även där iblan stor tjuta, ibla´nd släpper hon bara och gör något annat. Ja, det var väl en lite sumering.. Jag lovar, jag ska uppdatera mycket oftare! Promise! Puss så länge! Isabellas personligheter: ;) Charmtroll.. och tokbus och alldeles, alldeles underbar!

1 kommentar: