söndag 13 maj 2012

Hen?

Jag är sååååå trött på allt tjat om genus fenus, blått, rosa, hit dit..

Fick nya Vi föräldrar tidningen, som jag för övrigt älskar, bra insändare, bra artiklar och bra tips mm.
I detta nummer stod det om ett reklamblad som kommit hem till folk där ett barn utklätt till spindelmannen drar en rosa dockvagn - Åh va bra, underbart, jippo tjohoo tyckte alla!
Men va fa an!?
Jag tror inte ens jag hade reagerat på det om jag hade fått hem reklambladet.
Barn leker väl med allt möjligt i en salig blandning och med den livligaste fantasin!? För mig är det inget konstigt med att en liten spindelman kör en rosa dockvagn..
Gör inte folk för stor grej av det? Funkar det inte bra som det är?
Låt barnen leka med vad dem vill, bilar, dockor, stekspadar mm.
Har dom som bryr sig så otroligt mycket inte fått leka fullt ut när dom var små?

I dont get it..

Sen har vi ju det här nya uttrycket hen..
Såg för en tid sen en status på fejjan ang det. Visste inte innan att ordet ens fanns. Ska ordet finnas?
Alltså, antingen är man ju tjej eller kille. Eller?
Sen kan man ju vara en tjejig kille eller en killig tjej men kan man nånsin vara en hen?
Fortsatte bläddra i min tidning när nästa grej dök upp - "Grattis, hen utvecklas!"
Här fattar jag, dom vill inte använda ordet hon eller han men på nästa sida drar dom ett exempel där dom skriver barnet som han. Lägg ner känner jag bara. Finns det så många där ute som bryr sig om detta? Uppenbarligen men spelar roll om det det står hon eller han!? Variera lite bara så blir väl alla nöjda och glada?

Sist men inte minst har vi ju det här med Fru gårman.. Här har ni er skylt på en KVINNA som går över vägen, nej då har hon för stora bröst och för kort kjol. Asså jag orkar inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar