måndag 14 maj 2012

Bm, fika och tråkiga nyheter..

Träffade barnmorskan idag, + 13,5 so far. Känns helt ok med tanke på att jag föder om ca 1 månad och vid den tidpunkten sist hade jag lagt på mig 24 kg. Känns som att det ska hända nåt radikalt om jag ska lägga på mig 10,5 kg på 1 månad. Men, man vet aldrig vad som händer! Jag ropar inte hej förens bebisen är kommen.
Hjärtljuden lät starka och fina, magen ligger precis på mittkurvan. Bm trodde den skulle väga ungefär som Bellis. Känns bra!
Pratade om förlossning och amning. Hon skrev i journalen mina tankar och förväntningar så nåt förlossningsbrev lär ju inte behövas. Hade inget sist heller och det gick ju bra.
Det jag vill göra annorlunda denna gång är att försöka utan epidural. Det blev så jobbigt sist med droppet och krystvärkarna kom PANG BOM. Jag fattade liksom ingenting.. Plus att det kändes som att det drog ut på det hela, vilket det gör när man ar epidural..
Bebisen låg med huset ner, inte fixerad men bra ändå. Hoppas den ligger kvar så!!
Fick med mig bebisväskorna idag. En från Libero och en från Pampers. Massa roligt och bra i dom!
Det verkar inte som att man får dom överallt, fick ni sånna?
Jag fick sist också, både hos bm och på bb. Älskar gratis! :)

Efter bm bar det av till Fruängen och en dejt med svägerskan Jessica.
Jätte trevligt och mysigt. Hon hade fixat vårens skor till Bellis. Älskar dom!
Kan se lite to mutch ut så här på bild men dom är verkligen underbara på!
Tack söta Jessica!

Förutom allt detta trevliga så fick jag höra nåt riktigt tråkigt imorse.
Emilia ringde, berättade att dom hade hittat hennes gamla ungdomskärlek, David, död i sitt hem :'(
Så jävla tråkigt. Jag och Emilia hade några riktigt roliga kvällar och nätter med honom. Folkbärs och fnitter och asflabb. Det var tider det..

Vila i frid David...

Bebisväskor och vårskorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar