måndag 7 maj 2012

Asså nu jag så jävla gravid..

Hade Isabella hemma idag för hon hostar och snorar lite mycket.
Efter frulle gick vi ut en sväng i vagnen. Fick ont som tusan efter en bit så vi vände, vilket var bra för Isabella höll på att somna i vagnen. Försökte skynda mig så gott det gick hem igen så hon kunde få sova. Alldeles för mycket kläder hade jag på mig också. Pust och stånk liksom!! Väl hemma så la vi oss direkt och hon somna så fint.
Efter lunch drog vi iväg en sväng och handlade.
Hem och ut på trappen och blåste bubblor och åt frukt, Nemi jagade bubblorna, riktigt mysigt var det :)
Efter en stunds blåsande gick vi en till liten prommis till brevlådorna (ja vi bor galet på landet!), Nemi hängde med också. Sötisen..
Väl hemma efter denna prommis la vi oss i sängen och mös en stund innan det var dags för pannkaksmaking. Satte Isabella framför datan med Alfons på så man kunde vara lite effektiv i köket. Alfons är hennes absoluta favvo nu, på delad plats med Bamse.

Varför berättar jag i minsta detalj vad vi gjort idag undrar ni kanske? Så jävla intressant är det ju inte. Nej, verkligen inte kanske men när Micke kom hem sen och maten stog på bordet och alla ar glada var jag helt saboterad. Jösses va trött jag är! Att vara höggravid, få ont av att röra sig och försöka hålla en snart 2-åring nöjd är inte kul. Vi har haft skit mysigt också, men hjälp va jobbigt. Känner mig halvt handikappad liksom. Hatar att inte kunna röra mig som vanligt!
MEN, bara 5 veckor kvar nu hörrni! Hjälp, måste typ förbereda en del...! Det är väl därför det är så jobbigt nu och gör förbaskat ont.

Hon ska vara hemma imorn också. Ringde svärmorsan och frågade om vi fick gästa dom på eftermiddagen. Tack och lov gick det bra! Lättare att roa henne där än att göra det själv här hemma.

Ny blire natti! Måste ladda batterierna tills imorn liksom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar