torsdag 24 maj 2012

Picknick

Gud en sån härlig dag!
Åkte ut till Hässelby efter lämning av barn och en dusch. Mötte upp Geli, Malin och Sara i en park och satt och mös i solen med alla kids. Lämnade Bellis på dagis som sagt. Det var så skönt att inte behöva jaga runt henne! Det var förskolans dag på dagis så hon hade det nog verkligen inte sämre än oss! Hon älskar ju sitt dagis, vilket är så himla härligt!
Det är alltid lika mysigt att träffa dessa tjejer. Geli som numer är Helsingborg bo är i Stockholm och hälsar på så då var det ju bara tvunget att ses! Hon väntar också sitt andra. 5 veckor efter mig beräknas hennes lilla kille komma. Så spännande!

Kändes så jäkla konstigt att sitta i denna parklek där jag själv lekte som liten.
Hängde där för jämnan alltså. Nu satt jag där med bulle nr 2 i ugnen och massa barn - som är mina vänners sprang omkring.
En annan sjuk sak - En skolklass, eller ett gäng skolkillar kom till fotbollsplanen som ligger brevid parken med en fritidsledare. Vi ser att denna fritidsledare är en Peter som jobbade på fritids under hela våran (min och Saras iaf, dom andra gick på andra skolor) skolgång där, alltså 21 år sen!! HUR SJUKT!? Att bara kunna säga att man gick i den skolan för 21 år sen räcker ju men att se honom också, precis samma stil, samma prat. Aningens gråhårigare bara.. :)
En personal som jobbar där i parken jobbade där även när jag var liten också.
Helt sjukt mina vänner, helt sjukt...

För övrigt, en mycket bra dag.
Tack för den tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar