onsdag 19 maj 2010

Dyrt kissande och dumma frågor...

Idag har mitt kissande kostat mig 35:- Inte mycket pengar men för att kissa så är det en jävla massa! Var med Micke på Jula på förmiddagen, han skulle handla grejer till jobbet och eftersom jag annars skulle sova bort hela dagen så följde jag med. Betaltoa på Jula så jag var tvungen att ta ut pengar för att kunna kissa. INTE OK! Var på föraldrarkurs igår, första av tre. På Danderyds sjukhus hölls den då jag förhoppningsvis föder på BB Stockholm, då har dom även en f-kurs där. Det var väldigt givande om man inte läst något om förlossning, men jag har gjort det så det var ganska mycket upprepningar. Visst fick jag veta lite nya saker. Denna gång pratade barnmorskan mest om själva förlossningen och hur den startar. Nästa gång mer om förlossning och smärtlindrande, sista gången om tiden efter förlossning och amning och så.. Det var en tjej som frågade: Jamen alltså varför gör det ont? AMEN KOM IGEN! Vad fan tror du?! Du ska klämma ut en liten människa ur ditt underliv, låter det bekvämt på något vis?? Och för det andra: Hur ska hon kunna veta VARFÖR det gör ont? Det är ju bara så det är. VEM ska man fråga om det liksom? Möjligtvis den som kom på konstruktionen av barnafödande. Och vem var det då..? Herregud, tänk innan du talar. Behöver jag säga att det fnissades en del i salen när frågan ställdes.. Nu måste jag försöka hålla mig vaken hela dagen. Vete fan hur det ska gå till för jag skulle kunna somna sittandes nu.. Har sovit nästan varje dag en stund mitt på dagen och man kommer ju aldrig igång då! Pallar inte vara så seg och inte få ett dugg gjort. Och att jag sover så dåligt på natten också.. Hatar att ligga och vrida och vända mig! Så nu ska jag käka lunch sen blir det kaffe och försöka hitta på saker att göra hela dagen. Lycka till! Tack så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar