torsdag 15 april 2010

Känslomässig bergochdalbana..

Igår kväll kändes det som om hela världen höll på att rasa samman. Massa känslor som kommer och man känner sig som världens olyckligaste och ensammaste ynkliga människa i världen. Tanken på att man ska bli ännu större, få mer bristningar, lägga på sig ännu fler kilon är minst sagt inte upplyftande! Blir nästan spyfärdig när jag kollar mig i spegeln.. Visst är det underbart att man har en bebis i magen och helt fantastiskt att känna sparkar och rörelser! Absolut! Längtar sjukt mycket efter att få hålla henne, krama och gosa med henne. Men det är inte en lätt resa dit.. Tyckte förut att gravida gnällde i största allmänhet och tänkte att så jobbigt kan det ju inte vara. Ajajaj vad jag fick äta upp mina tankar och ord.. Tar tillbaka allt jag sagt! Har man ingen erfarenhet om saker ska man inte yttra sig, sanna mina ord! Men, när jag vaknade i morse och klev upp så känner jag mig lycklig och glad igen! Och så är det ju torsdag! Torsdagar har fått en helt ny innebörd sen det blev dagen då min graviditetsvecka skiftar. Alltså går jag idag in i vecka 29! Det har blivit veckans roligaste dag :) Hajar ni, v 29! Om en vecka är det v 30 och då är det bara 10 v kvar! Kanske klarar detta iaf! Ha en bra dag nu! Det ska jag ha :) Längtar efter dig! 2 1/2 månad kvar! Hur stor ska jag bli??

3 kommentarer:

  1. Härligt gumman att läsa din blogg. Jag gillar den. Känner igen mej i det du skriver. Ingen kunde förstå mej när jag sa att jag bara kände mej tjock & ful. Man ska ju känna sej så jävla kvinnlig & fin när man är gravid. Jag kände precis tvärtom, fast jag gick ju upp 30 härliga kilo sen, ha ha. Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart fin mage du får...jag vet att det inte alltid känns så men du har en superunderbart fin mage!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer! Verkligen Nattis, kvinnlig, vart då någonstans??
    Stor kram till er!

    SvaraRadera