lördag 17 april 2010

Positiva besked!

Var hos barnmorskan igår. Hon som jag brukar går till var tillbaka efter semester i Thailand, så skönt för hon som jag fick gå till sist kändes det inge bra med. Allt såg bra ut och hon växer som hon ska! Låg helt rätt i kurvan som dom går efter, trodde faktiskt att jag skulle ligga över för jag känner mig stor som ett hus!Frågade om hon kunde känna hur hon låg och det verkade som att hon låg med huvudet neråt, sound good! Lyssnade på hjärtljudet också såklart, älskar det! Det låter verkligen som i yttre rymden där inne. Inte för att jag vet hur det låter där men.. Ni fattar va? Det känns så jävla bra när man varit där och allt var bra! Längtar ännu mer just då.. Efter barnmorskan träffade jag en läkare, har ju fått så ont i mitt bäcken. Hon klämde och kände och beslöt sig för att sjukskriva mig deltid tills min havandeskapspenning drar igång. Skönt att ändå få jobba några timmar om dagen i ett par veckor till! Blev jätte glad också när jag ringde till försäkringskassan och frågade om dom hade beslutat nåt om min h-penning och fick svaret: Godkänt! Thank you F-kassan! Hon såg inte vilket datum det skulle börja dock men får nog hem papper i början på veckan. Micke och jag rensade i boden idag. Väl behövligt kan jag säga! Man kom typ inte in asså.. Slängde massa saker, mycket duktigt för att vara jag! Så nu är det fin som tusan, ska man bara hålla det så också.. FöreEfter Hittade ett vårtecken på tomten :) Sweet! Ett par som inte fått ett positivt besked är Martina och hennes kille.. Dom skulle åka till Thailnad idag i 2 veckor, men thanks to vulkanen så får dom stanna hemma. Stackarna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar