fredag 30 april 2010

Hej hej hej!

Herregud va lat jag varit på sistone, har inte varit här på flera dagar! Vad har hänt då..? Inte så mycket tror jag.. Skulle leta bröllopspresent i tisdags med Linda till Emilia men vad fan ska man köpa? Har ju redan lite små presenter så jag är ute efter nåt litet till så är jag hemma. Hoppas inte damen i fråga läser detta nu ;) Borde ju vara lätt som en plätt för jag känner ju henne gaaanska bra och vet vad dom har för stil i hemmet osv men icke! Hittade dock skor och väska till mig :) Var ute efter ett par skor som jag kan ha på bröllopet, väskan bara hängde där och ropade på mig! Nitar brukar inte vara min grej riktigt, men gillade den här skarpt. Mina inköp I onsdags var jag och träffade kära mormor! Det är alltid lika roligt att träffa henne! Hon är så söt! Vi tog bussen från henne på söder och åkte ner till Skanstull. Strosade runt lite, mormor köpte en dop present sen blev det lunch.. När vi gick omkring där så la tillochmed mormor märke till att alla glodde så på min mage. Har tänkt på det tidigare och har börjat sluta bry mig(försöker iaf, klart det är störande)Man undrar ju om folk aldrig sett en gravid kvinna förut!!?? Vad fan är grejen liksom!? Så störande, ni som varit/är gravida fattar nog vad jag snackar om. Det är ju nästan så man skäms.. Skit knäppt.. Men det var underbart att träffa mormor iaf! Du e bäst! I torsdags hände verkligen inget speciellt, åkte hem efter jobbet och ZZzzzZZzZZ. Undrar dock vad grejen är med katter och att dom alltid lägger sig på konstiga och en del obekväma ställen..? Hade lagt några väskor í ena fotöljen en skinn med hårda spännen överst, och vips, vem ligger där någon minut senare om inte Nemi och fullkomligt myser! Sängen och soffan borde ju locka mer, men men.. Min söta lilla gris! Idag var jag hos barnmorskan. Berättade om mina sammandragningar, så länge dom inte sitter i länge eller gör ont kunde jag vara lugn. Fick lämna urinprov iaf om det skulle vara urinvägsinfektion. Men det tror jag inte. Skulle nog ha gjort ondare då när jag urinerar. Läste lite om förlossningar igår och blev lite skraj.. Det börjar ju faktiskt närma sig! Jag är inte rädd för själva förlossningen men att det känns som man ska dö av smärta som det står överallt! Fy fan, jag vill inte känna att jag ska dö! Hit med lustgas och epidural säger jag bara! Säger till mig själv: Har alla andra klarat det så ska väl jag också klara det! Eller hur..? Sen kände hon på magen och konstaterade att huvudet låg neråt :) Fint bebisen, ligg kvar så är du snäll! När hon lyssnade på hjärtljuden så var dom lite åt det höga hållet. Inte på gränsen men ändå lite över det normala! HJÄLP LIKSOM! Bm sa att det kunde vara för att hon just klämt och känt på magen.. Men det lugnar ju inte oroliga Lena, sa till henne att det kommer oroa mig. Hon sa att hon inte var orolig men föreslog att jag skulle komma tillbaka efter en timme så vi kunde kolla igen. Sagt och gjort. Åkte till vällingby under tiden. Skulle köpa ett par stövlar men det fanns inga som föll mig i smaken så det blev 2 par tygskor istället. Från stövlar till tygskor liksom, hahah! Hos bm igen så var hjärtljuden tillbaka till det normala! THANK U GOD! Fan va orolig jag blev! Det var ju ingen fara men klart man blir orolig.. Istället för stövlar..(??) Sist men inte minst var jag hos frissan. Nu är jag ljusare än jag varit på flera år! Kanske är det lite för mycket åt det orangea hållet men det blir bättre med tiden.. Är ganska nöjd faktiskt! Nu är klockan snart 20 denna fredagskväll och jag ska snart sussa, ska var på jobbet 06.00 imorgon.. Inventeringsskit! Jobbar till 15 och är ledig på söndag. Sista lördagen jag jobbar! Sweet! Natti då gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar